مرکز تماس : ۰۲۱۹۱۰۹۳۰۰۰
پیام رسان : ۰۹۱۰۲۲۲۵۰۹۰
جستجو
نحوه دریافت درگاه اینترنتی

نحوه دریافت درگاه اینترنتی

پرداختیاری

سرعت، امنیت و سهولت، اولین و اساسی‌ترین اصول کسب و کارهای اینترنتی است. وبسایت شما هم به این ویژگی‌ها نیاز دارد تا توجه و اعتماد مشتریان رو به خود جلب کند. یکی از ابزارهای ضروری برای رسیدن به این اهداف درگاه‌ پرداخت اینترنتی است. نحوه‌ دریافت درگاه اینترنتی بسته به نوع مورد نیاز و قابل درخواست شما متفاوت است. میدانید انواع درگاه پرداخت اینترنتی کدامند؟ در این مقاله به اختصار با انواع درگاه پرداخت اینترنتی و با چگونگی دریافت درگاه اینترنتی آشنا میشویم. با شبکه پرداخت آنلاین (شپا) همراه باشید.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

ارائه‌دهندگان درگاه‌های پرداخت در ایران به دو دسته‌ی عمده تقسیم میشوند. شرکت‌های سرویس دهنده‌ی خدمات پرداخت یا پی‌اس‌پی‌ها و شرکت‌های پرداخت یاری.

شرکت‌های سرویس دهنده‌ی خدمات پرداخت

 PSPها درگاه‌های مستقیم به مشتریان خود ارائه می‌دهند. برای دریافت این نوع از درگاه‌ها به نماد اعتماد الکترونیک یا همان ای نماد نیاز دارید. اگر درگاه پرداخت شما از این نوع باشد نام و لوگوی شما روی صفحه پرداخت به نمایش درخواهد آمد. استفاده از درگاه مستقیم برابر است با عدم کسر کارمزد از درآمد شما.

شرکت‌های واسط یا پرداختیار

شرکت‌های پرداخت‌یاری برای تسهیل پروسه بهره‌گیری از روش‌های پرداخت در بستر اینترنت ایجاد شدند. برای درگاه واسط نیازی به ای‌نماد نیست. واریز درآمد شما پس از 24 یا 48 ساعت انجام میشود و بسته به شرکت منتخب‌تان درصدی هم کارمزد میپردازید. ضمنا شما می‌توانید برای دریافت درگاه پرداخت ریالی با کارشناسان شپا ارتباط بگیرید.

 

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

چگونگی دریافت درگاه اینترنتی (مستقیم و واسط)

برای دریافت خدمات درگاه پرداخت آنلاین نیازی به مراجعه به بانک ندارید. کافیست درخواست خود را برای شرکت‌های که ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی هستند بصورت الکترونیکی ارسال کنید. به طور کلی این فرایند با تکمیل فرم در سایت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت صورت می‌گیرد. درگاه های واسط و مستقیم تفاوت هایی دارند که در مطلب”درگاه پرداخت واسط و مستقیم چه تفاوتی باهم دارند؟” به طور کامل به آن پرداخته‌ایم. در ادامه نحوه دریافت درگاه را شرح می‌دهیم.

نحوه دریافت درگاه پرداخت مستقیم

همانطور که گفته‌ شد، برای درخواست درگاه پرداخت مستقیم، نباید به بانک مراجعه کنید و کلیه مراحل آنلاین است. هر بانکی ارائه  درگاه خود را به شرکتی میسپارد که تحت مالکیت یا شراکت با همان بانک فعال است. مثلا درگاه‌های بانکی بانک ملی ایران را شرکت سداد ارائه می‌دهد.

گفتنی‌ست موضوع سایت و نحوه عملکرد آن از نظر فنی توسط شرکت PSP مورد نظر تحت بررسی قرار می‌گیرد. برخی از بانک‌ها برای دریافت درگاه شما را ملزم به افتتاح حساب میکنند. در مقابل بانک‌هایی هم هستند که اجباری در این مورد درنظر نگرفتند. از طرفی برای دریافت درگاه از پی‌اس‌پی نیاز به Eنماد دارید. دریافت این نشان از طریق سایت enamad.ir قابل درخواست و پیگیریست.

ارائه مدارکی مانند کارت ملی و شناسنامه جهت احراز هویت متقاضی از الزامات دریافت درگاه می‌باشد. همچنین بین حوزه فعالیت سایت و شرح فعالیت‌های تعیین شده در مجوز فعالیت، باید ارتباط معناداری وجود داشته باشد. داشتن فضای فیزیکی مانند فروشگاه، دفترکار و محل سکونت برای گرفتن درگاه پرداخت الزامیست.

بعد از دریافت ای‌نماد، به وبسایت شرکت ارائه‌دهنده مراجعه کرده و فرم درخواست آنلاین درگاه پرداخت بانکی را تکمیل کنید. درخواست شما بررسی و درصورت عدم وجود منع قانونی تأیید می شود. مواردی مانند شماره پایانه، یوزرنیم و پسورد برای شما ارسال می شود.

در انتها، ماژول‌هایی به شما ارائه می شود تا با قراردادن در کدهای سایت، درگاه پرداخت را فعال کنید. اگر هم از سی‌ام‌اس‌هایی مثل وردپرس استفاده میکنید کافیست افزونه و کد فعال سازی دریافت کنید.

نحوه دریافت درگاه پرداخت واسط

دریافت درگاه از این شرکت‌ها مسیر بسیار کوتاه‌تری را طی می‌کند. این نوع درگاه‌ها به صورت واسطه یا شرکت ثالث عمل می‌کنند. این سرویس‌دهندگان به منظور تسهیل فرایند خدمات پرداخت الکترونیک ظهور کردند. نکته‌ی ویژه این است که مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از این شرکت‌ها، آسان‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد. معمولا طی محدوده زمانی کوتاهی پس از ثبت درخواست و ارسال مدارک هویتی ، درگاه پرداخت آماده استفاده است.

مراحل ثبت تا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی معمولا سه مرحله دارد:

  1. ارسال درخواست از طریق تکمیل فرم ثبت نام
  2. احراز هویت با بارگزاری مدارک و اطلاعات هویتی مثل تصاویر کارت ملی، شناسنامه و …
  3. نصب و فعال سازی با دریافت افزونه‌ها و کد های مربوطه

نحوه دریافت درگاه پرداخت واسط

به شبکه پرداخت انلاین بپیوندید و از تجارت انلاین لذت ببرید !

دریافت درگاه پرداخت

 

درگاه‌های پرداختیار مزایای درخور توجهی دارند. پیشتیبانی مناسب، پلاگین‌های آماده، گزارش‌گیری‌ها، سرعت بالا در تحویل و فعال‌سازی درگاه پرداخت، و دیگر امکاناتی که مسیر استفاده از خدمات پرداخت آنلاین را برای کسب و کارها آسان خواهد کرد، اشاره نمود.

چگونگی دریافت درگاه اینترنتی

بلاگرنوشت:

در این مطلب به موضوع نحوه‌ دریافت درگاه اینترنتی پرداختیم. با انواع آن آشنا شدیم و مقررات هرکدام را بررسی کردیم. اگر در آینده به این درگاه‌ها نیاز پیدا می‌کنید این مطلب را بوکمارک کنید. تجربه‌ی شما در استفاده از درگاه های پرداخت آنلاین چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

به این مطلب امتیاز دهید
نحوه دریافت درگاه اینترنتی
سرعت، امنیت و سهولت، اولین و اساسی‌ترین اصول کسب و کارهای اینترنتی است. وبسایت شما هم به این...
1.11 از 9 رای ثبت شده

x
درگاه پرداخت ریالی ۴۵ روز بدون کارمزد
درگاه پرداخت ریالی ۴۵ روز بدون کارمزد
فعال سازی درگاه پرداخت آنلاین در کمتر از یک روز کاری
دریافت درگاه