مرکز تماس : ۰۲۱۹۱۰۹۳۰۰۰
پیام رسان : ۰۹۱۰۲۲۲۵۰۹۰
جستجو
نحوه تبدیل شماره کارت به شبا

نحوه تبدیل شماره کارت به شبا

پرداختیاری

دریافت شماره شبا برای موارد مختلف ضروری است. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید مبلغی را از یک شماره حساب در یک بانک به یک شماره حساب در بانک دیگر منتقل کنید. در این شرایط، استفاده از شماره شبا به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به پرداخت کارمزد، عملیات مورد نظر را انجام دهید. در ادامه این مطلب نحوه تبدیل شماره کارت به شبا از بانک‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با درگاه پرداخت شپا همراه باشید.

شماره شبا بانک ملی

شناسه معرف بانک ملی برای شماره شبا ۰۱۷ است. این شناسه ۲۴ رقم دارد اما از آن‌جایی که شماره حساب‌های بانک ملی ۱۳ رقم دارند، با قرار دادن مقداری صفر قبل از آن‌‌ها جبران می‌شوند. برای گرفتن شماره شبا از بانک ملی می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:

دریافت شماره شبا از بانک ملی

دریافت شماره شبا بانک ملی با شماره کارت

اگه برای دریافت شماره شبای بانک ملی، به خودپرداز و شماره حساب دسترسی ندارید، می‌توانید از روش تبدیل شماره کارت به شماره شبا اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از پنل رده استفاده کنید. وارد حساب کاربری خود در سایت رده شوید و بخش تبدیل‌های شبا را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه‌هایی مانند تبدیل شماره کارت به شبا، شماره کارت به شماره حساب و استعلام شماره شبا وجود دارد که شما باید از دو گزینه اول استفاده کنید. در کادر نمایش داده شده شماره کارت یا شماره حساب خود را وارد کنید تا شماره شبا نمایش داده شود. البته، لازم به ذکر است که استفاده از این پنل برای دریافت شماره شبای بانک‌های مختلف کاربرد دارد.

دریافت شبا بانک ملی با پیامک

درصورت دسترسی نداشتن به اینترنت، امکان دریافت شبا بانک ملی با پیامک هم وجود دارد. کافیست این مراحل را پشت سر بگذارید:

  • شماره حساب بانک ملی (سیبا) + فاصله + رقم نوع حساب
  • ارسال به سرشماره ۲۰۰۰۸۰۱۸

رقم نوع حساب در واقع دو نوع است. رقم صفر به حساب سپرده بانک ملی و رقم یک به حساب تسهیلات بانک ملی اشاره دارد.

دریافت شبا بانک ملی از طریق تلفن گویا

روش آخر برای دریافت شماره شبا بانک ملی، استفاده از تلفن گویا است که بانک ملی به صورت اختصاصی برای مشتریانش فراهم کرده است. با شماره ۰۹۶۲۲ تماس بگیرید و با گرفتن عدد ۵ به بخش تبدیل شماره شبا وارد شوید. در این قسمت می‌توانید با وارد کردن شماره حساب، شماره شبای خود را دریافت کنید.

مطلب مرتبط:

سقف کارت به کارت در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

کد شماره شبا برای بانک ملت ۰۱۲ است که در اعداد بعدی نوع حساب مشخص می‌شود. این شماره را می‌توانید از طریق شماره کارت بانکی یا شماره حساب به دست آورید. امکان دریافت شماره شبا بانک ملت، همانند شماره شبا بانک ملی از طریق پنل رده فراهم شده است. در این مورد نیز طبق دستورالعمل‌های قبلی، با وارد کردن شماره حساب یا کارت، شبا را دریافت کنید.

شماره شبا بانک صادرات

سیستم شماره‌گذاری شبا در بانک صادرات تا حدودی متفاوت با سایر بانک‌هاست، در نتیجه شماره مشترکی در بین بانک‌ها وجود ندارد و انتقال حساب به آسانی صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل گرفتن شماره شبا از بانک صادرات می‌تواند بسیار مفید باشد. بانک صادرات برای دریافت این شماره دو روش پیش روی مشتریان قرار داده است:

شماره شبا بانک صادرات

دریافت شبا با شماره کارت بانک صادرات

بانک صادرات سرویسی راه‌اندازی کرده است که به آسانی می‌توانید با پرداخت کارمزد بانکی، شماره کارت صادرات خود را به شماره شبا تبدیل کنید. برای اجرای این روش کافیست شماره کارت خود را در فرم تبدیل‌گری که در وب‌سایت این بانک قرار دارد وارد کنید و دکمه محاسبه را بزنید. پس از این که کارمزد را پرداخت کردید، شماره شبا به شما نمایش داده می‌شود. این تبدیل‌گر برای تبدیل شماره کارت به شماره حساب صادرات هم کاربرد دارد.

مطلب مرتبط:
بانکداری الکترونیک چیست؟

دریافت شبا بانک صادرات از طریق عابر بانک

شما می‌توانید با مراجعه به عابر بانک صادرات در سراسر کشور، برای دریافت شماره شبا اقدام کنید. برای این کار، کارت خود را در داخل عابر بانک قرار دهید و رمز عبور را وارد کنید، به بخش سایر خدمات وارد شوید و در آن‌جا گزینه گرفتن شبا را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه کاغذی ارائه می‌شود که شماره شبای صادرات شما در آن درج شده است.

دریافت شماره شبا از بانک ملت

شماره شبا بانک تجارت

شماره شبای بانک تجارت عددی است که با IRxx018 شروع می‌شود. برای دریافت شماره شبا این بانک به سامانه تجارت بانک مراجعه کنید. در صفحه تبدیل شماره حساب به شماره شبا، شماره حساب خود را وارد کنید تا بعد از انتخاب گزینه تبدیل، شماره شبای شما محاسبه شود. البته، اگر به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید به بانک مراجعه کرده و فرم دریافت شماره شبا را پر کنید.

دریافت شماره شبا از بانک تجارت

شماره شبا بانک کشاورزی

بانک کشاورزی امکان دریافت شماره شبا از طریق پیامک را برای مشتریان خود فراهم کرده است. برای استفاده از این روش شماره حساب خود را به شماره  ۹ ۸ ۹ ۸ ۰ ۰ ۰ ۳  پیامک کنید تا شماره شبای حساب‌تان برای شما ارسال شود. همچنین، امکان دریافت شماره شبا بانک کشاورزی از طریق اینترنت هم فراهم شده است. شما می‌توانید از طریق سامانه شبا بانک کشاورزی، شماره حساب خود را وارد کنید تا شماره شبا به شما نمایش داده شود. این فرآیند به‌صورت برعکس هم امکان‌پذیر هست. به طوری که می‌توانید شماره شبا را وارد کنید تا شماره حساب نشان داده شود.

مطلب مرتبط

وام فوری و شرایط دریافت آن

دریافت شماره شبا از بانک کشاورزی

شماره شبا بانک رفاه

برای دریافت شماره شبا بانک رفاه هم می‌توانید از طریق پیامک یا به صورت اینترنتی اقدام کنید. سایت اینترنتی این بانک به آدرس www.refah-bank.ir، یا اپلیکیشن همراه بانک رفاه، امکان دریافت شماره شبا به صورت اینترنتی را فراهم می‌کنند. این اپلیکیشن علاوه بر ارائه شناسه حساب بانکی شبا، خدمات دیگر مانند آخرین موجودی و سه گردش آخر، استعلام وضعیت یک برگ چک، ارسال ۲۵ گردش آخر حساب به نمابر و غیره را هم ارائه می‌دهد. برای استفاده از روش پیامکی هم کافیست به شماره ۳۰۰۰۶۶ پیامک ارسال کنید.

دریافت شماره شبا از بانک رفاه

شماره شبا بانک سپه

معمولا شماره شبا بانک سپه بر روی کارت بانکی آن درج شده است. این شماره در قسمت بالایی کارت چاپ می‌شود. اما در صورتی که به کارت بانکی خود دسترسی ندارید می‌توانید از روشی که در ادامه می‌گوییم برای دریافت شماره شبا اقدام کنید. به وب‌سایت بانک سپه به آدرس  https://epay.ebanksepah.ir/ShebaPursuit.aspx مراجعه کنید و در بخش شماره حساب، اطلاعات حساب بانکی خود را بنویسید. کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید. بعد از چند ثانیه شماره شبا بانک سپه به شما نمایش داده می‌شود.

شماره شبا بانک رسالت

دریافت شماره شبا از بانک رسالت ازطریق روش‌های اینترنتی و با استفاده از ارائه شماره حساب یا شماره کارت امکان پذیر است. شما می‌توانید در سامانه‌ای مانند استعلام نت برای محاسبه شماره شبا بانک رسالت از طریق شماره کارت یا شماره حساب استفاده کنید.

مطلب مرتبط

سامانه صیاد و چک صیادی چیست؟

شماره شبا بانک رسالت

کلام آخر

توجه داشته باشید که در مورد تمام بانک‌ها، علاوه بر روش‌های معرفی شده، شما می‌توانید با مراجعه به یکی از شعب، برای دریافت شماره شبای خود اقدام کنید. روش‌های گفته شده تنها برای سهولت دریافت شماره شبا هستند تا کار شما را برای رفتن حضوری به بانک آسان کنند. در صورتی که هرگونه سوالی در مورد نحوه دریافت شماره شبا دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

به این مطلب امتیاز دهید
نحوه تبدیل شماره کارت به شبا
دریافت شماره شبا برای موارد مختلف ضروری است. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید مبلغی را...
5 از 1 رای ثبت شده

x
درگاه پرداخت ریالی ۴۵ روز بدون کارمزد
درگاه پرداخت ریالی ۴۵ روز بدون کارمزد
فعال سازی درگاه پرداخت آنلاین در کمتر از یک روز کاری
دریافت درگاه