مرکز تماس : ۰۲۱۹۱۰۹۳۰۰۰
پیام رسان : ۰۹۱۰۲۲۲۵۰۹۰
جستجو
اینماد چیست؟ چگونه اینماد بگیریم؟

اینماد چیست؟ چگونه اینماد بگیریم؟

توسعه دهندگان

حتما می‌دانید که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید یک سری مجوزهای لازم را تهیه کنید، یکی از مهم‌ترین این مجوزها، اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی است. به خاطر داشته باشید که کاربران آگاه هیچگاه بدون شناخت یک فروشگاه اینترنتی و اعتماد به آن، برای خرید اینترنتی اقدام نمی‌کنند. بنابراین، دریافت اینماد برای کسب اعتماد کاربران اقدامی ضروری است. اگر می‌خواهید بدانید که اینماد چیست و از نحوه دریافت آن اطلاع پیدا کنید، با درگاه پرداخت اینترنتی شپا همراه باشید.

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، اینماد، نمادی است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک به وبسایت‌ها اهدا می‌شود. این نماد بیانگر یک سری ضوابط از پیش تعیین شده است. البته، تنها وبسایت‌های فروشگاهی هستند که می‌توانند آن را دریافت کنند، زیرا برای وبسایت‌های خبری و وبلاگی ارائه نمی‌شود. در صورتی که وبسایت شما به درگاه پرداخت نیاز دارد، حتما باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشید، در غیر این صورت این درگاه برای وبسایت شما فعال نمی‌شود. همچنین، درصورتی که می‌خواهید با اداره پست برای ارسال محصولات خود قرارداد ببندید، حتما باید اینماد داشته باشید.

مطلب مرتبط

نحوه دریافت کد رهگیری مالیاتی

شرایط لازم برای دریافت اینماد

برای دریافت اینماد باید این موارد را در نظر بگیرید:

  • فروشگاهی بودن محصول: در وبسایت مورد نظر باید حداقل یک کالا باشد که امکان خرید آنلاین آن وجود داشته باشد. در واقع مراحل مشاهده محصول، انتخاب و خرید از طریق وبسایت باید انجام شود.
  • درج اطلاعات محصول: تمام اطلاعات مربوط به محصول شامل نام محصول، قیمت قابل پرداخت و غیره باید در وبسایت ثبت شده باشد.
  • امتیاز دامنه: در دریافت اینماد برای اشخاص حقیقی، صاحب امتیاز دامنه باید درخواست نماد ارسال کند. این شخص باید بالای ۱۸ سال باشد. درمورد متقاضیان حقوقی، نام دامنه باید به نام یکی از اعضای هیئت مدیره یا شرکت باشد.

انواع مختلف اینماد

درحال حاضر، اینماد در دو نوع یک ستاره و دو ستاره ارائه می‌شود. نماد اعتماد دو ستاره بالاترین درجه اعتماد خرید اینترنتی برای کسب وکارهای آنلاین محسوب می‌شود. برای تهیه این نماد باید گواهینامه امنیتی SSL را تهیه کنید. تنها تفاوت اینماد تک ستاره و دو ستاره در دریافت این گواهینامه است. دریافت اینماد دو ستاره به این معناست که نه تنها فروشگاه شما معتبر است، بلکه از لحاظ امنیتی هم سطح بالایی دارد.

مطلب مرتبط

10 قدم برای شروع کسب و کار

نحوه دریافت اینماد

در صورتی که تمام شرایط ذکر شده برای دریافت اینماد را دارید، وقت آن است که مراحل زیر را در پیش بگیرید:

مرحله اول: ثبت نام در سامانه اینماد

به صفحه ثبت نام اینماد به نشانی https://reg.enamad.ir/Panel وارد شوید و گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه فرم ثبت نام به نمایش درمی‌آید. اگر شرکت شما ثبت شده است، در آخر فرم گزینه شخصیت حقوقی را انتخاب کنید، در غیر این صورت از گزینه شخصیت حقیقی استفاده کنید. پس از آن که اطلاعات شخصی خود را وارد کردید، یک شناسه کاربری و رمز عبور برای حساب خود در نظر بگیرید. این شناسه و رمز عبور را به خاطر داشته باشید تا بعدها بتوانید به این سامانه وارد شوید.

دو گزینه سفارش‌گیری آنلاین و دریافت هزینه را فعال کنید و سپس تایید را بزنید. در این مرحله یک ایمیل فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. به این ایمیل مراجعه کرده و روی لینک فعال‌سازی آن کلیک کنید. با این کار شناسه کاربری شما تایید می‌شود و پس از آن می‌توانید با نام کاربری و رمزعبوری که تعیین کرده‌اید، وارد سامانه شوید.

مرحله دوم: تکمیل اطلاعات در پنل کاربری

پس از ثبت نام در سامانه، نوبت آن است که اطلاعات کاربری خود را تکمیل کنید. در پنل اینماد، در بخش سمت راست، روی گزینه تکمیل اطلاعات کلیک کنید. یک فرم ظاهر می‌شود که از شما اطلاعات هویتی، محل سکونت و اطلاعات تماس می‌خواهد. بعد از آن که این قسمت‌ها را تکمیل کردید باید مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. از منوی سمت راست، روی گزینه تکمیل اطلاعات، سپس بارگذاری مدارک کلیک کنید.

نحوه گرفتن اینماد

همانطور که مشاهده می‌کنید، بارگذاری تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه اجباری است. پس از بارگذاری آن‌ها، از بخش تکمیل اطلاعات وارد زیرمنوی احراز اطلاعات شوید. در این مرحله با ارسال یک کد به شماره خواسته شده، تلفن همراه شما تایید می‌شود. این کار را با شماره همراهی که در فرم اطلاعات وارد کرده‌اید انجام دهید. درصورتی که شماره مورد نظر تلفن ثابت است، از تماس تلفنی استفاده کنید.

مرحله سوم: افزودن کسب و کار

اکنون وارد منوی کسب و کار شوید تا بتوانید اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید.

اینماد چیست

در قسمت اعتبارسنجی آدرس، یک آدرس از نشانی کسب و کار خود یا محل زندگی‌تان را از سامانه شهروند رهگیری کنید. روی دکمه نارنجی رنگ کلیک کنید تا سامانه شهر برای شما باز شود. در این سامانه می‌توانید با وارد کردن آدرس دقیق خود و با پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان، اعتبارسنجی آدرس خود را نهایی کنید. سپس، از طریق پست بسته‌ای به آدرس شما ارسال می‌شود تا از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل شود.

مطلب مرتبط

معافیت مالیاتی استارت آپ ها سال ۱۴۰۱

مرحله چهارم: تکمیل اطلاعات کسب و کار و ارسال به کارشناس

در این مرحله باید وارد گزینه کسب و کار، سپس مدیریت شوید وتمام گزینه‌ها را یک به یک تکمیل کنید. پس از آن که فرم‌های این بخش را پر کردید، گزینه ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس را انتخاب کنید. فرم‌های تکمیل شده شامل لیست خدمات و مجوزها، تکمیل فرم نظر سنجی، احراز اطلاعات کسب و کار می‌شوند. در این مرحله گزینه چک لیست را انتخاب کرده و تمام مواردی که از شما می‌خواهد را در وبسایت پیاده‌سازی کنید.

نحوه گرفتن اینماد

برای مثال، شما باید در وبسایت خود یک برگه ایجاد کنید که دارای راه‌های ارتباطی باشد و نام این صفحه را درج شکایات بگذارید. بعد از تایید و ارسال چک لیست به کارشناس، لازم است که منتظر بررسی کارشناس بمانید. این پروسه معمولا کمتر از سه روز انجام می‌گیرد. در صورتی که تایید کارشناس به سرانجام رسید، در این بخش یک گزینه تعهدنامه نمایان می‌شود، بعد از تعهد و پرداخت مبلغ ۱۸۰ هزار تومان برای اینماد، می‌توانید کد و لوگوی نماد الکترونیک را دریافت کنید.

حرف آخر

نکته آخر درمورد اینماد آن است که نباید قبل از دریافت این نماد لوگو یا عکس آن را در وبسایت خود قرار دهید. این نماد یک نماد اعتماد دولتی است، در نتیجه اگر پیش از گرفتن آن اقدامی انجام دهید، تخلف کرده‌اید. پس از گرفتن این نماد و گذاشتن آن در وبسایت، با کلیک بر روی آن تمام اطلاعات مربوط به کسب و کارتان، مانند تاریخ اخذ اینماد، تلفن، آدرس و ایمیل نمایان می‌شود. در صورتی که هرگونه سوالی در مورد اینماد و نحوه دریافت آن دارید حتما برای ما بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

به این مطلب امتیاز دهید
اینماد چیست؟ چگونه اینماد بگیریم؟
حتما می‌دانید که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید یک سری مجوزهای لازم را تهیه کنید، یکی از مهم‌ترین...
5 از 1 رای ثبت شده

جدیدترین مفیدترین
  1. با سلام و دعای خیر: قسمتهای اموزشی بسیار عالی شیواست و دقیقا اطلاعات مورد نظر هر بخش را مدنظر قرار میدهد متشکرم

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که توانستیم به سوالات شما پاسخ دهیم.
      با آٰرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
x
درگاه پرداخت ریالی ۴۵ روز بدون کارمزد
درگاه پرداخت ریالی ۴۵ روز بدون کارمزد
فعال سازی درگاه پرداخت آنلاین در کمتر از یک روز کاری
دریافت درگاه