مرکز تماس : ۰۲۱۹۱۰۹۳۰۰۰
پیام رسان : ۰۹۱۰۲۲۲۵۰۹۰
جستجو
آموزش نصب افزونه درگاه پرداخت در وردپرس

آموزش نصب افزونه درگاه پرداخت در وردپرس

توسعه دهندگان

نصب درگاه پرداخت در وردپرس یک روش ویژه است تا بتوانید برای خرید متقاضیان در فروشگاه اینترنتی خود یک بستر امن و راحت ایجاد کنید. این بستر امن سبب می‌‌‌شود تا مشتریان شما با اشتیاق بیشتر خرید اینترنتی خود را انجام دهند، از این رو می‌خواهیم در این مقاله، نصب درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس را به ساده‌ترین شکل ممکن به شما آموزش دهیم، پس با درگاه پرداخت شپا همراه شوید.

پیش‌نیاز‌های نصب درگاه پرداخت در وردپرس

قبل از هر چیز بیایید موارد لازم برای نصب درگاه پرداخت در وردپرس را بررسی کنیم:

۱. طراحی مناسب یک سایت

سایت خود را به شکلی طراحی کنید که به بهترین شکل ممکن عمل کند، هر چه سایت شما بهتر عمل کند و سرعت اجرای آن بالاتر باشد کاربران تجربه بهتری خواهند داشت و بازدید از سایت شما بیشتر می‌شود. زمانی که مشتری برای اولین بار وارد وب‌سایت شما می‌شود اگر با یک طراحی مناسب برخورد کند و رابط کاربری وب‌سایت شما برای او جذابیت داشته باشد، قطعا مجاب می‌شود تا برای دفعات بعد هم به وب‌سایت شما مراجعه کند.

مطلب مرتبط
درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

۲. امنیت وب‌سایت وردپرس

برای ایجاد یک درگاه پرداخت در وردپرس باید از امنیت وب‌سایت وردپرس خود مطمئن باشید، با وجود این که ایمن‌سازی یک سایت وردپرس در هر کشور بستگی به قوانین موجود در آن کشور دارد، اما برخی از این موارد امنیتی همواره در تمام کشور‌ها به طور مشابه رعایت می‌شوند. از جمله این موارد امنیتی می‌توان مواردی چون رمز‌های عبور مناسب و قوی، مجهز بودن به افزونه‌های امنیتی مخصوص وردپرس، نظارت ویژه بر قابل هک بودن سایت‌ها و SSL اشاره کرد. SSL به لایه‌‌های امنیتی پیش‌فرض درون وب‌سایت‌ها گفته می‌شود که کار رمزگذاری میان وب‌سایت شما و مرور‌گر وب را انجام می‌دهد. این لایه‌های امنیتی معمولا به صورت رایگان و یا با قیمت اندک توسط میزبان سایت‌ها ارائه می‌شوند. فرآیند نصب و راه‌اندازی  این لایه‌ها آسان است، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که قبل از نصب درگاه پرداخت برای وب‌سایت وردپرس خود نسبت به تکمیل آن‌ها اقدام کنید.

انواع درگاه پرداخت در وردپرس

یک درگاه پرداخت در وردپرس مانند نرم‌افزار مستقلی است که بین وب‌سایت شما، پردازشگر اصلی و مشتری ارتباط برقرار می‌کند. با وجود این درگاه وب‌سایت شما می‌تواند تراکنش‌های انواع کارت‌های بانکی را پذیرفته و برخی از اطلاعات کارت‌های وارد شده‌ را ذخیره کند. توجه داشته باشید که این درگاه در ازای اتصال امنی که برای شما به‌وجود می‌آورد مبلغ ناچیزی را تحت عنوان کارمزد از شما می‌گیرد.

به طور کلی، درگاه پرداخت در وردپرس به دو صورت ایجاد می‎‌شود: به‌صورت مستقیم و یا با واسطه که در ادامه به معرفی هر دو نوع می‌پردازیم. تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط در پشتیبانی درگاه، مدت زمان، اطلاع رسانی و امنیت درگاه است.

درگاه پرداخت مستقیم

در درگاه مستقیم پس از انتخاب محصول یا خدمت مورد نظر، هزینه پرداخت می‌شود. این هزینه به صورت مستقیم و بدون کسر کارمزد به حساب شما واریز می‌شود. درگاه پرداخت اینترنتی بانک‌ ملی، پاسارگاد، ملت و صادرات نمونه‌هایی از درگاه پرداخت مستقیم به شمار می‌آیند.

نصب درگاه پرداخت در وردپرس

درگاه پرداخت با واسطه

با استفاده از درگاه پرداخت با واسطه ابتدا مقداری کارمزد از هزینه‌ای که مشتری شما واریز کرده است کسر شده، سپس باقیمانده آن به حساب شما واریز می‌شود. توجه داشته باشید که مقدار هزینه کسر شده در این روش بستگی به ضوابط و قوانین اقتصادی و بانکداری موجود در کشور و سیاست‌های خود شرکت دارد.

یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات درگاه پرداخت به صورت واسط، پرداخت یار شپا است که از مزایای فراوان آن می‌توان به پاسخ‌دهی و پشتیبانی حرفه‌ای، نرخ کارمزد اندک و امنیت و شفافیت آن اشاره کرد.

معرفی افزونه درگاه پرداخت در وردپرس 

ووکامرس (woocommerce) یک افزونه فروشگاه‌ساز در وردپرس است که از طریق آن فروشگاه‌های آنلاین را می‌سازند. این افزونه در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت زیادی داشته و در حال حاضر کاربران زیادی آن را دنبال می‌کنند. استفاده از انواع ووکامرس‌ها در دنیای تجارت الکترونیک بسیار کارآمد بوده و کاربران می‌توانند با استفاده از این پلاگین‌ها به‌راحتی فروشگاه‌های آنلاین خود را ایجاد کنند.

با استفاده از ووکامرس شما می‌توانید تمام تغییرات دلخواه مد‌نظر را بر فروشگاه اینرنتی خود اعمال کنید و به راحتی عملکرد فروشگاه خودتان را زیرنظر داشته ‌باشید. ووکامرس با فضای وردپرس کاملا ادغام شده و به طور رایگان در اختیار شما قرار‌ می‌گیرد. این پلاگین یک افزونه متن‌باز است، به این معنا که شما می‌توانید در ساختار تشکیل‌دهنده‌ی آن (کد‌های برنامه‌نویسی شده‌) تغییراتی اعمال کنید. 

توجه داشته باشید که برای هر بانک افزونه درگاه ووکامرسی وجود دارد و شما با توجه به این که از کدام بانک درگاه آنلاین پرداختی گرفته‌اید این افزونه را انتخاب می‎‌کنید.

روش ساخت درگاه پرداخت در وردپرس به شکل مستقیم

در استفاده از درگاه پرداخت در وردپرس به شکل مستقیم باید این مراحل را طی کنید:

مرحله نخست: دریافت مجوز‌های لازم

برای ایجاد یک افزونه درگاه پرداخت مستقیم در سایت خود ابتدا باید به سایت enamad.ir مراجعه کنید و در آن عضو شوید. شما می‌توانید از سایت اینماد مجوز‌های لازم برای نصب افزونه درگاه پرداخت مستقیم را دریافت کنید و سپس نسبت به نصب درگاه اقدام کنید.

مطلب مرتبط
اینماد چیست؟ چگونه اینماد بگیریم؟

پس از مراجعه به سایت اینماد لازم است که به بخش ثبت نام آن رفته و در آن جا بخش‌های خواسته‌ شده را پر ‌کنید. اگر احراز هویت شما در اینماد با موفقیت انجام شود، معمولا بین یک تا دو هفته مجوز اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) به شما اعطا می‌شود.

مرحله دوم: دریافت درگاه بانکی

برای دریافت درگاه بانکی، مانند گرفتن مجوز اینماد، نیازی به مراجعه مستقیم به بانک نیست، شما می‌توانید به سایت بانک مورد ‌نظر خود یا شرکتی که زیر‌ نظر آن بانک فعالیت می‌کند، مراجعه و در آن جا برای دریافت درگاه بانکی ثبت ‌نام کنید. پس از این که مشخصات خود را در سایت وارد کردید، از طرف بانک به شما ایمیل ارسال می‌شود که چه مدارکی را ارسال کنید، پس از این که شما مدارک مورد ‌نیاز را برای بانک ارسال کردید، درخواست شما ثبت می‌شود و معمولا یک هفته طول می‌کشد تا درگاه آنلاین بانکی برای شما فعال شود.

قبل از دریافت درگاه آنلاین بانکی باید به دو نکته مهم توجه کنید:

اول آن که حتما در بانک مورد ‌نظر حساب داشته باشید. هر چند همه بانک‌ها اجباری بر ایجاد حساب ‌بانکی ندارند اما بیشتر بانک‌‌ها این مورد را از شما می‌خواهند. پیشنهاد ما به شما این است که در هر‌ صورت در بانک مورد ‌نظر یک حساب‌ بانکی باز ‌کنید.

و اما مسئله بعدی، دریافت کد مالیاتی است. بر‌اساس مصوبات مربوط به بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ لازمه دریافت درگاه آنلاین بانکی دریافت کد‌ مالیاتی است. به همین منظور تمامی کاربران حقیقی و حقوقی برای دریافت درگاه آنلاین بانکی باید قبل از هر چیزی، شناسنامه مالیاتی دریافت کنند.

مرحله سوم: نصب افزونه درگاه پرداختی

برای آن که درگاه پرداختی بهتر و معتبرتری در وردپرس داشته باشید بهتر است برای وب‌سایت خود یک افزونه مناسب و سازگار با درگاه پرداختی خود نصب کنید تا به کمک آن مناسب‌ترین و کارآمدترین فرم سازها را در وردپرس انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید درگاه آنلاین پرداختی خود را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید.

مطلب مرتبط

نحوه دریافت کد رهگیری مالیاتی

در این مرحله، برای نصب افزونه کافیست از منوی وردپرس گزینه افزونه‌ها را انتخاب و سپس گزینه افزودن را بزنید تا از بین افزونه‌هایی که وردپرس به شما معرفی می‌کند افزونه مناسب وب‌سایت خود را انتخاب کنید. از آن جایی که افزونه‌ها کارکردن در وردپرس را برای کاربران راحت‌تر و جذاب‌تر کرده‌اند، امروزه بسیار مورد استقبال کاربران قرار ‌می‌گیرند. از این رو انواع مختلفی از آن‌ها ساخته شده‌اند تا کار را برای افراد آسان کنند.

مرحله پایانی: تکمیل تنظیمات و فعال‌سازی درگاه

از منوی پیشخوان در وردپرس به سراغ گزینه ووکامرس رفته و بعد به سراغ گزینه پرداخت‌ها بروید، در‌ آن‌جا درگاه نصب شده را فعال کنید و تنظیمات مربوط به درگاه را انجام دهید. این تنظیمات شامل عنوان درگاه، توضیحات درگاه، تنظیمات حساب و تنظیمات عملیات پرداخت می‌شوند. در قسمت عنوان درگاه برای درگاه پرداختی خود نام انتخاب کنید و در قسمت توضیحات هم توضیحات مربوط به درگاه خود را قرار ‌دهید. بخش تنظیمات حساب همان بخشی است که باید اطلاعاتی مانند رمز‌عبور، شماره ترمینال و نام کاربری را وارد کنید تا وب‌سایت وردپرسی شما به درگاه پرداخت وصل شود.

حال از گزینه‌های ووکامرس گزینه پیکربندی را انتخاب کنید و به سراغ قسمت تنظیمات پایه‌ بروید تا هر آن چه را که تنظیم نشده ‌است، تنظیم کنید. سپس از طریق منوی وردپرس به سراغ قسمت فرم‌ها بروید و گزینه افزودن فرم جدید را بزنید تا فرم پرداخت مخصوص خود را ایجاد کنید. فرم پرداخت نهایی دارای سه قسمت جدا از هم است که شامل نام و نوع محصول یا خدمات، شیوه پرداخت، توضیحات و نکات عمومی که آن‌ها را تکمیل می‌کنیم، می‌شود. پس از تکمیل، فرم پرداخت خود را در صفحه مورد علاقه خود در وردپرس جای‌گذاری کنید.

با اتمام مراحل بالا، درگاه پرداخت در وردپرس آماده استفاده کاربران می‌شود و شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را با هزینه دلخواه برای فروش در فروشگاه آنلاین خود در وردپرس قرار ‌دهید.

روش ساخت درگاه پرداخت در وردپرس به شکل واسط (غیرمستقیم)

در روش ساخت درگاه آنلاین به صورت غیر مستقیم، دیگر نیازی به مراجعه به سایت enamad.ir نیست و شما نیازی به دریافت مجوز برای ایجاد درگاه ندارید و لازم نیست یک تا دو هفته منتظر دریافت مجوز خود باشید.

شما ابتدا باید به سایت پرداخت یار شپا مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید. با ارائه مدارک خواسته‌شده طول مدت ۲ یا ۳ روز درگاه پرداخت شما فعال می‌شود. بعد از دریافت اطلاعات درگاه پرداخت (API)، شما قادر خواهید ‌بود که درگاه پرداخت خود را به ووکامرس اضافه کنید.

در این مرحله مطابق روش مستقیم عمل کرده و به قسمت افزونه‌ها رجوع کنید تا افزونه مربوط به درگاه واسط را پیدا و نصب کنید. مطابق روش مستقیم به بخش پیکربندی در ووکامرس رفته و افزونه مورد‌نظر را فعال کنید، سپس تنظیمات پایه و بعد از آن تنظیمات اولیه را انجام دهید. توجه داشته باشید که اطلاعات درگاه پرداخت (API) را هنگام تکمیل تنظیمات اولیه باید در قسمت مربوطه ثبت کنید.

نحوه کار این نوع درگاه این گونه است که هر بار که مشتری یکی از کالاها یا خدمات درون سایت را خریداری می‌کند هزینه به حساب درگاه واسطه واریز می‌شود، پس از آن که مقداری از آن تحت عنوان کارمزد کم می‌شود مابقی به حساب شما که از قبل ثبت شده ‌است واریز می‌شود.

کلام آخر

در این مطلب در ‌مورد انواع روش‌های نصب درگاه‌های پرداختی در وردپرس و افزونه‌های آن صحبت کردیم، مراحل نصب درگاه‌های پرداختی در وردپرس را به ترتیب آموزش دادیم و شرایط و نکات موثر در ایجاد یک درگاه پرداخت آنلاین را بیان کردیم. با توضیحات بالا شما دیگر می‌توانید به راحتی یک درگاه پرداخت آنلاین بسازید، فروشگاه اینترنتی خود را در وردپرس راه‌اندازی کنید و کسب وکار خود را به خوبی اداره کنید. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد، در صورتی که سوالی در مورد نصب افزونه درگاه پرداخت در وردپرس دارید حتما برای ‌ما بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

به این مطلب امتیاز دهید
آموزش نصب افزونه درگاه پرداخت در وردپرس
نصب درگاه پرداخت در وردپرس یک روش ویژه است تا بتوانید برای خرید متقاضیان در فروشگاه اینترنتی خود...
3 از 1 رای ثبت شده

جدیدترین مفیدترین
  1. با سلام و وقت بخیر
    من توی وبسایت وردپرسی خودم یه درگاه پرداخت پی پال اضافه کردم که مشتریان بتوانند از طریق این سایت از من چیزی بخرند ولی این درگاه پرداخت با مشکل مواجه شد
    نوشته:

    PAYEE_ACCOUNT_RESTRICTED The merchant account is restricted.

    برای برطرف کردن این مشکل و دسترسی مستقیم این سایت به پی پال چه کار کنم؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    آیا مفید بود؟
x
درگاه پرداخت ریالی ۴۵ روز بدون کارمزد
درگاه پرداخت ریالی ۴۵ روز بدون کارمزد
فعال سازی درگاه پرداخت آنلاین در کمتر از یک روز کاری
دریافت درگاه